Hopp i regnet

som ni på Gotland iallafall ser så regnar det idag.. jag har ett antal STORA insjöar på min ridåker och hela gården är ett gegga paradis! och som ni kanske förstått så kan jag bara rida på Tisdagar och helger så tog in Maxi i mjölkrummet/foderkammaren/sadelkammaren och tog en fön med mig! till en början hatade Maxi mitt påhitt och bara bråkade, Fönen var kanske inte den bästa för den funkade inte så bra, men jag fick henne iaf torr och sadlade. vi halkade ut till min ridåker där jag hade satt upp 4 hinder, ett litet träd på en hink, två bommar som låg i vatten, två avlånga vattenbackar bredvid varandra, två hinkar med en bom på dem och en bom på marken precis framför en liten insjö. FAn VAD KUL.. or not! sa Maxi till en början men sedan kom hon på att trädet var ju väldigt kul att hoppa över förut, då borde det vara det nu med! och var inte vattenhindrerna ganka roliga?! man fick ju plaska runt och man fåååår jääääääättteeee mycket berömm om man är i vatten och hoppsan, där kom vattenbaljorna! xD men när det vart för halt och kallt gick vi in och myste istället!
Finaste, I <3 You!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0